Het interieur van de Trend staat voor een extravagante compositie van verschillende materialen, kleurtinten en texturen, die in combinatie met de uitgebreide lichtcompositie voor een stijlvolle afwerking zorgt - alles, behalve gewoon!
De hier afgebeelde lengtezittingbank zorgt voor een bijzonder ruimtelijk gevoel, maar heeft ook een heel praktisch voordeel: Bij een korte stop tussendoor hoeven de bestuurders- en passagiersstoelen niet gedraaid te worden - je zit ook zo comfortabel aan de tafel! Voor een ongehinderde doorgang naar de cabine kan het tafelblad worden verschoven en ook worden ingeklapt!
(I 7057 EBL)
De Light Moments lichtcompositie wordt hier homogeen voortgezet tot in de dakuitsparing van de cabine.
Standaard zorgt het grote raam in de cabinekap voor licht en lucht in het voertuig.
Het optionele hefbed boven de zitgroep verdwijnt overdag bijna onzichtbaar onder het plafond.
(T 7057 EBL)
Niet voor niets worden de geïntegreerde modellen vaak als "de koningsklasse" aangeduid. De integratie van de bestuurderscabine met zijn enorme voorruit in de leefruimte en het grote panoramadakraam boven de zitgroep maken de ruimte sensationeel ruim en licht.
Standaard is in de Trend ACTIVE geïntegreerde modellen een hefbed boven de bestuurderscabine ingebouwd. Zelfs wanneer het bed naar beneden is gebracht, kan men nog comfortabel aan de tafel zitten!
Op verzoek kan in plaats van het hefbed een meubeluitbreiding van de bestuurderscabine worden gekozen.
Voor wie liever meer hoofdruimte en extra opbergruimte in de bestuurderscabine heeft dan het standaard hefbed, is er optioneel ook een meubeluitbreiding van opbergkastjes in de bestuurderscabine beschikbaar. Het hefbed vervalt dan.
De vaak geuite wens voor een stevige instapgreep hebben we in de Trend ACTIVE direct gerealiseerd. Het maakt deel uit van het nieuwe instapmodule, dat ook opbergvakken bevat, wat bijzonder praktisch is voor spullen waar je graag snel van buitenaf toegang toe hebt. De module is mooi verlicht, zodat je je ook in het donker goed kunt oriënteren.
De ruimte daarboven is bedoeld voor de optionele televisie, die hier verticaal wordt gemonteerd.
De dag kan alleen goed starten na een minstens zo´n goede nacht ervoor! Daarom scoort de nieuwe Trend ACTIVE juist op het gebied van slaapcomfort met een hoogwaardig bedsysteem. In alle vaste bedden worden uitsluitend hoogwaardige 7-zone koudschuimmatrassen van klimaatregulerend materiaal met een dikte van 150 mm gebruikt.
's Nachts opstaan zonder de partner wakker te maken? Dat lukt uitstekend in het grote queensbed, want je stapt er gemakkelijk aan de zijkant uit. Deze indeling heeft bovendien het voordeel dat er aan het hoofdeinde links en rechts grote kledingkasten kunnen worden geplaatst.
Het bed zelf heeft een heerlijke grote ligoppervlakte van 198 x 150 cm en is in hoogte verstelbaar! Dat wil zeggen, afhankelijk van de beladingssituatie in de achtergarage kan het bed omhoog of omlaag worden gezet.
De eenpersoonsbedden hebben allemaal een lengte van ruim 200 cm en een breedte van 80 cm - ze zijn daarmee ideaal voor lange mensen.
Wie onrustig slaapt of 's nachts vaak opstaat, kiest vaak voor dit type bed. Omdat de knuffelfactor hier echter niet bijzonder hoog is, kunnen de eenpersoonsbedden snel worden omgebouwd tot een enorme ligweide over de volledige voertuigbreedte: gewoon de midden lattenbodem uittrekken, een extra kussenelement plaatsen en het kan gezellig worden.
De toegang tot het bed gaat via een ladder.
Die zijn echt praktisch: opbergnetten in het slaapgedeelte voor bril, boek en mobiel, met direct daarnaast ook nog een USB-stopcontact om op te laden.
Onder de eenpersoonsbedden bevinden zich echte kledingkasten. De lattenbodem kan in meerdere posities worden vergrendeld en biedt daarmee samen met de kastdeur een comfortabele toegang.
Extra slaapplaatsen nodig? De half integraalmodellen kunnen worden uitgerust met een elektrisch verstelbaar hefbed boven de zitgroep - twee extra slaapplaatsen die overdag geen ruimte innemen.
In tegenstelling tot bij de half-integraalmodellen is het hefbed bij de integraalmodellen boven de bestuurderscabine geplaatst. Dit heeft het enorme voordeel dat de zitgroep ook bij een neergelaten hefbed nog gebruikt kan worden.
Het hefbed heeft een grote ligoppervlakte van 196 x 150 cm. Het is eveneens uitgerust met een koudschuimmatras en een lattenbodem van hout als ondervering.
In de Trend worden 150 mm dikke premium koudschuimmatrassen van klimaatregulerend materiaal gebruikt. De lattenbodems van hout ondersteunen het lichaam optimaal en zorgen voor een goede ventilatie.
Een slimme oplossing: De ruime badkamer (afhankelijk van het model). Met de badkamerdeur kan de doorgang naar de woonruimte worden afgesloten. Zo ontstaat er een grote badkamer en kleedruimte met veel privacy. Naar de slaapkamer toe is de badkamer met een houten schuifdeur af te scheiden.
De spiegelkast met schuifdeur biedt veel opbergruimte. Elastische spanrubbers beschermen de lading tegen uitvallen. In veel modellen is op verzoek een raam mogelijk, wat de condensvorming, vooral na het douchen, verbetert.
De grote douche is volledig waterdicht bekleed en stijlvol vormgegeven. 's Avonds creëert de verlichte doucheconsole een mooi effect.
De douche wordt bij niet-gebruik een droogruimte voor natte kleding of gewoon een uitbreiding van de kledingkast.
Volledig uitgerust met warmwatervoorziening, een 2-pits gasfornuis en echt veel opbergruimte.
Een echte veiligheidswinst zijn de gasafsluiters die goed bereikbaar achter het ladefront zijn geplaatst. Want apparaten zoals het fornuis, de koelkast en de verwarming moeten na gebruik altijd van het gas worden losgekoppeld.
De 137 liter koel-/vriescombinatie is op een handige hoogte geplaatst. Uitgerust met het AES-systeem kiest het automatisch de optimale energiebron (12 V, 230 V of gas)
De gladde keukenachterwand ziet er niet alleen stijlvol uit, maar is ook gemakkelijk schoon te houden en bevat een praktisch kruidenrek. Aan de achterzijde van het werkblad is overigens een prima plek voor een koffiezetapparaat - inclusief twee stroomaansluitingen (afhankelijk van het model)
Het aan de zijkant geïntegreerde Multiflex railsysteem kan met originele Dethleffs-accessoires worden uitgerust met vele praktische keukenhulpen zoals haken, keukenrollenhouders of een klein rekje voor bv. olie en/of azijn.
(T/I 7057 EBL)
Brandstof Diesel
6 versnellingen
Bij de aankoop van een camper, camper van of urban vehicle (hierna: camper) is het bijzonder belangrijk de juiste indeling en een aantrekkelijk design te kiezen. Daarnaast speelt ook het gewicht een essentiële rol. Familie, vrienden, optionele uitrusting, accessoires en bagage – er moet plaats zijn voor alles en iedereen. Tevens zijn er wettelijke en technische grenzen m.b.t. de configuratie en de belading. Elke camper is ontworpen voor een bepaald gewicht, dat tijdens het rijden niet mag worden overschreden. Kopers van een camper vragen zich dan ook af: hoe moet ik mijn voertuig configureren zodat het plaats biedt aan passagiers, bagage en accessoires naargelang mijn behoeften zonder dat het voertuig dit maximumgewicht overschrijdt? Om deze keuze voor u te vergemakkelijken, geven wij u hieronder een aantal tips die bijzonder belangrijk zijn bij de keuze van uw voertuig uit ons aanbod:
1. Het technisch toelaatbare maximumgewicht…
… is een door de fabrikant vastgestelde waarde die het voertuig niet mag overschrijden. Dethleffs specificeert een bovengrens voor het voertuig op basis van de indeling, die van indeling tot indeling kan verschillen (bijv. 3.500 kg, 4.400 kg). U vindt de betreffende informatie voor elke indeling in de technische gegevens.
2. De massa in rijklare toestand…
… ... omvat - simpel uitgedrukt - het basisvoertuig met standaarduitrusting plus een vastgesteld gewicht van 75 kg voor de bestuurder. Het is wettelijk toegestaan en mogelijk dat het gewicht van uw voertuig in rijklare toestand afwijkt van de nominale waarde die in de verkoopdocumenten staat vermeld. De toegestane afwijking bedraagt ± 5 %. Het toelaatbare bereik in kilo's staat tussen haakjes na de massa in rijklare toestand. Om u volledige transparantie te bieden m.b.t. mogelijke gewichtsafwijkingen, weegt Dethleffs elk voertuig aan het einde van de productielijn en informeert uw dealer over het weegresultaat van uw voertuig voor verzending aan u.
Voor een gedetailleerde uitleg van de massa in rijklare toestand, zie het hoofdstuk “Juridische informatie”.
3. Het toegestane aantal zitplaatsen (inclusief bestuurder)…
… wordt door de fabrikant vastgesteld in de zogenaamde typegoedkeuringsprocedure. Dit resulteert in het zogenaamde massa van de passagiers. Hiervoor wordt een vastgesteld gewicht van 75 kg per passagier (zonder bestuurder) berekend.
Voor een gedetailleerde uitleg van het massa van de passagiers, zie het hoofdstuk “Juridische informatie".
4. De door de fabrikant opgegeven massa voor optionele uitrusting…
… is een door Dethleffs per indeling vastgestelde waarde voor het maximumgewicht aan optionele uitrusting die kan worden besteld. Deze beperking is bedoeld om ervoor te zorgen dat de minimale nuttige massa, d.w.z. de wettelijk voorgeschreven vrij gewicht voor bagage en achteraf gemonteerde accessoires, feitelijk beschikbaar is voor de nuttige massa van de door Dethleffs geleverde voertuigen. Indien in uitzonderlijke gevallen uit de weging aan het einde van de productielijn toch blijkt dat de werkelijke nuttige massa door een toelaatbare gewichtsafwijking onder de minimale nuttige massa ligt, zullen wij samen met uw dealer en u nagaan of bv. gewichtsverhoging mogelijk is, of het aantal zitplaatsen moeten verminderen of optionele uitrusting moeten verwijderen, voordat wij het voertuig afleveren.
Een gedetailleerde uitleg van de effecten van de tolerantie op de minimale nuttige massa en de nuttige massa is te vinden in het hoofdstuk “Juridische informatie”.
5. Het extra gewicht van de optionele uitrusting en de pakketten…
... verhoogt het feitelijke gewicht van het voertuig (= massa in rijklare toestand plus geselecteerde optionele uitrusting) en vermindert de nuttige massa. De aangegeven waarde geeft het extra gewicht aan in vergelijking met de standaarduitrusting van de respectieve indeling. Het totale gewicht van de geselecteerde pakketten en de optionele uitrusting mag de door de fabrikant gespecificeerde gewicht van de optionele uitrusting niet overschrijden.